Beställnings- och leveransvillkor
I kraft fr.o.m. 1.1.2019
Mtech Digital Solutions Ab, FO-nummer 0625796-6, Idrottsvägen 6, PB 25, 01301 VANDA, tfn 020 747 2300, tuki@mtech.fi säljer användarrättigheter till program åt företag och organisationer. På produkternas pris tillkommer moms 25,5 %. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och fraktkostnader.
Betalning och betalningsmetoder
Från och med 1.2.2020 övergår Mtech Digital Solutions till pappersfri fakturering. I fortsättningen debiteras 5 euro faktureringsavgift (inkl. 25,5 % moms) för varje tryckt och skickad faktura.
Betalning sker mot faktura som skickas separat. Betalningsvillkoren för fakturan är 14 dagar från faktureringsdatumet. Vid försenad betalning debiteras kunden räntesatsen enligt räntelagen och en påminnelseavgift. Vid behov överför vi de utestående fordringarna till inkassobyrån Intrum. Om kunden har förfallna fakturor kan inga nya beställningar levereras.
Leveransmetoder och –kostnader
Vi fakturerar inte separata fraktkostnader. Min Gård-programvarans användarnamn kommer att skickas via e-post.
Leveranstid
Normalt är leveranstiden av användarnamn inom Finland 1-2 dagar. Vi är inte ansvariga för förseningar orsakade av force majeure eller indirekta skador orsakade av förseningar.
Ångerrätt gällande beställning
Om man har beställt en produkt som har provperiod, fortsätter beställningen automatiskt efter provperioden. Produktbeställningen kan avslutas vid slutet av provperioden om man så önskar. Avbeställningen måste anmälas till programvarustödet före provperiodens slut.
Om produkten inte har en provperiod måste beställningen avbrytas inom 14 dagar efter mottagandet av beställningen. I avbeställningsmeddelandet måste du ange ditt namn, din adress och vilket program som ska avbeställas. Avbeställningsmeddelandet måste skickas via e-post till tuki@mtech.fi eller per post till adressen nedan. Avbeställning av ett program kan också meddelas genom att ringa till vårt programvarustöd tfn 09 8566 5969. Att lämna fakturan obetald är inte en avbeställning.
Mtech Digital Solutions Ab
Programvarustödet
Idrottsvägen 6, PB 25
01301 VANDA
Problemsituationer
Vid problemsituationer gällande beställningen, tag kontakt med programvarustödet.
Uppsägning av användarrätt och beställning
Programvarans beställning och användarrätt fortsätter automatiskt om inte kunden avslutar sin beställning. Uppsägningen måste ske minst en månad före början av nästa faktureringsperiod. Faktureringsperioden är ett kalenderår. Vid uppsägning avbryts beställningen i slutet av faktureringsperioden.